20-те най-лоши филма в живота ми – досега

 

Семейните празници са повод за ТВ маратон със скапани филми. Разбира се, Коледа бие Великден – поне с две дължини, но последните няколко дни бяха достатъчни, за да ме вдъхновят.

Доброто и лошото са въпрос на личен вкус, но и двете имат нюанси. Има лоши филми, за които не ви дреме – като филмите, в които се снима Никълъс Кейдж напоследък. Има смешно лоши филми. Има и лоши филми, които лесно забравяме както, когато влезем в кухнята, отворим хладилника и започнем да се взираме в него. Мъжете ще ме разберат.

Това са лошите филми, които оставят лоши спомени.

________________________________________________

Highlander II: The Quickening 1991 (Хайлендър 2)

Не казвам, че оригиналът от 1986 е отличен, но има своето очарование. Ключовата фраза в него бе: There can be only one! – „Може да има само един!“.

Вместо да последва истината екипът решава да си отсече главата – с тъпото на ножа. Ще откриете повече смисъл, ако гледате как котка повръща, след като ожесточено се е близала два часа.

 

_

 

 

 

_______________________________________________

Jingle All the Way 1996 (Коледата невъзможна)

Не е Коледа, ако няма маратон със “Сам в къщи”, “Бетовен”, “Наистина любов” и всички онези филми, в които подути, отчаяни карикатури на мъже играят Дядо Коледа.

Всичко това може да се преживее – с малко диазепам. Този филм обаче ви кара да намразите семейството си. По-лошо – концепцията за семейство, деца, Коледа, празници и света като цяло.

 

 

 

 

________________________________________________

Speed 2 Cruise Control 1997 (Скорост 2)

Съспенсът в първия филм е от автобуса. Неговата скорост не трябваше да пада под 100 км/ч, а на всичко отгоре се движеше по магистрала, която не бе достроена.

Когато обаче замените автобуса с кораб – 130 метра дължина и 10 000 тона водоизместимост, който плува в океана – заглавието “Скорост” е сюрреалистично. И това не е единственият риф, който води до корабокрушение.

 

 

 

 

 

________________________________________________

Batman & Robin 1997 (Батман и Робин)

Арнолд Шварценегер e в ролята на гениален учен. Ето ви едно напълно нормално изречение! Арни е направо смразяващ в изстрелването на каламбури на тема “студ и лед”. “Любимите” ми два: “Ice to see you” и “Let’s kick some ice!”. Алисия Силвърстоун натъпква дупе в гумените гащи на смехотворния си костюм, но друскането му е ирелевантно, защото Батман и Робин са двойка хомосексуалисти в костюми с плочки, набъбнали зърна и ексибиционистични прашки.

Джоел Шумахер взима готическият свят на Тим Бъртън и го разиграва с пластмасови играчки – ама, от най-гадните – дето ги слагат в зрънчото, миришат странно и са в отровно електрикови цветове. Позор и обида за всички фенове на Батаман.

________________________________________________

Wild Wild West 1999 (Този див, див Запад)

Всеки има право да е глупав, но тук са преминати всички граници. Преяла с пари, отвратителна пародия на филм.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Romance 1999 (Романс)

Сексът е най-малкото шокиращо нещо във филма. Некадърността на режисьорката и инфантилната й обсесия да бъде забелязана са значително по-срамни.

Главната героиня изследва своята сексуалност, което трябва да е еманципиращо и освобождаващо – спомен от времето, когато беше модерно да си феминистка. Това, което се получава е поредица от нелепо заснети секс сцени, спорадично прекъсвани от цитати на Камю и Сартр. Досадна, грозна, псевдоинтелектуална смет.

 

 

 

________________________________________________

Simon Sez 1999 (Саймън казва)

Вземете провалил се баскетболист. Включете несмешен комик. Добавете сценарий написан от бонобо, което сте научили да ползва компютър, чрез серия от електрошокове. Намерете от някъде 2.50, за да покриете бюджета. Не може да се отрече – ще заснемете нещо по-добро.

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Battlefield Earth: A Saga of the Year 3000 / 2000 (Бойно поле Земя)

Ако го гледате с приятели, каса бира и холандски билкови цигари, може да се окаже, че е комедия. Но аз го гледах сам и трезв. Освен, че е сциентологическа пропаганда, това е пълен боклук с псевдоклингони.

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Ballistic: Ecks vs. Sever 2002 (Балистик)

Оставя белези – буквално.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

In the Cut 2003 (Нож в раната)

Единственият филм, който е успял да ме изпъди от салона. Мег Райън, сладкото момиченце на Америка, се опитва да се препозиционира маркетингово като нещо по-интересно и дълбоко. Ако кажа, че освен нож този филм добавя и сол в раната, ще хиперболизирам бозавия начин, по който компенсира своята посредственост. Толкова е нефелно, че даже има сцена с орален секс.

Потърсете в YouTube, ако BBC не са го свалили, можете да намерите интервю на Майкъл Паркинсън с Мег Райън, в което той ментално я разковава.

 

 

 

 

________________________________________________

Alexander 2004 (Александър)

Колин Фарел е Александър, бунгур-манекен от македонско с руса кичара и Едипов комплекс. Нормално, защото майка му е Анджелина Джоли, ще я познаете по разваления английски с руски акцент. И разбира се, разликата в годините между нея и Фарел е достатъчна, за да му е майка – тогава той е на 28, а тя на цели 29. В ролята на мегаломаниак-режисьор – Оливър Стоун.

Останалото е масовка с епична музика, която не ви кара да се чувствате епично.

 

 

 

 

 

________________________________________________

Catwoman 2004 (Жената котка)

Филмът не може да бъде спасен, дори от Хали Бери в кожа. Жената котка трябва да намери и убие сценариста, режисьора, монтажиста и може би всеки, който е платил, за да го гледа… включително и мен, но нежно.

 

 

 

 

 

 

 

______________________________________________

The Whole Ten Yards 2004 (Десет ярда)

Добрите ви спомени от първия филм са погребани под десет ярда слабоумни, куци, бездушни опити за комедия, гарнирани с вяла игра за кинти.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

9 Songs 2004 (Девет песни)

За да го възприемете като “красив” или “романтичен” трябва да сте надрусани с нещо синтетично или да пускате Георги Христов след секс – съседите ми го правят.

Няма история, няма герои, за които да ви е грижа, не се случва нищо, а диалогът е потискащо банален, но има фелацио, което автоматично го прави “бунтарски и модерен филм”. Към края има и сцена, в която главните герои са labia majora и labia minora. Въпросът е: защо бихте чакали 60 минути за нея, когато има интернет?

 

 

 

 

 

________________________________________________

Ultraviolet 2006 (Ултравайълет)

Тя се казва Вайълет и е ултра – което е мега, ако пубертетът ви е започнал в понеделник.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

 

In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale 2007 (В името на краля)

Всеки има талант. Талантът на Уве Бол е да не снима филми. Уве не би могъл да направи филм дори, ако от това зависеше животът му.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Disaster Movie 2008 (Катастрофален филм)

Е моята мръсна тайна. Гледах към 8 минути от това нещо, а уликата е в заглавието.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Skyline 2010 (Силует)

Имали ли сте връзка, след края на която сте били сигурни, че безвъзвратно е открадната част от живота ви?

Братята Страус успяват да постигнат същото чувство. Идеята да изпиете шише корселин, докато гледате – ще ви се стори примамлива.

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

The Hangover Part II 2011 (Последният ергенски запой 2)

Ако подредите всички взели участие в тази “комедия” в редичка и ги разстреляте с муниции от обеднен уран, от което им поникнат по седем крака и две глави, които се пръснат в цветовете на дъгата – тогава ще е смешно.

 

 

 

 

 

 

 

 

________________________________________________

Всичко с и от Адам Сандлър

Геният на фекалния хумор. Царят на диарията. Повелителят на пръдните. Продуцентът на генитални майтапи. “Актьорът”, който може да бъде забелязан само, ако вика. “Режисьорът”,  който прави Уве Бол изключителен талант. “Сценаристът”, до когото вашето бонобо е култивирано и начетено.

Адам Сандлър е човек, който мрази филмите, но обича корпоративнтата система, която ги прави, защото е открил начин да я дои, когато си поиска.

 

Happy Gilmore 1996, Познайте, кое прави героя щастлив

Знаете ли какъв е бюджетът на филмите му?

Ето отговора: Jack & Jill, филмът счупил рекорда за носител на Златна малинка – $74,2 милиона. I Now Pronounce You Chuck and Larry – $119,7 милиона. Click – $137 милиона. Paul Blart: Mall Cop – $146,3 милиона. Grown Ups – $162 милиона.

Да – филми, които имат вид на заснети с 10 000 долара струват милиони. Да – Сандлър си плаща за продуцент, сценарист, режисьор и актьор – за него тези длъжности са просто пера и колкото повече от тях, толкова по-добре.

Как става тая далавера?

С продуктово позициониране. Адам Сандлър е единственият “режисьор”, чиито филми се прекъсват за истински реклами на junk food. Те са поредица от реклами на junk food.

 

Little Nicky 2000, Един кадър - две марки

Нямам нищо против рекламата – тя ми плаща сметките, на мен и на милиони други. Съм против тъпата, мърлява и вулгарната реклама, но дори и тя е ОК, ако си седи в оборчето обозначено с: “РЕКЛАМА”. Когато обаче целият филм е създаден, за да рекламира junk food и има хора, които са готови да платят билет, за да го гледат – тогава наистина е време да последваме динозаврите.

Предупреждавам – Ако гледате този откъс от Jack & Jill, ще изгубите цялото си уважение към Ал Пачино.

Долу – кратка история на продуктовото позициониране във филмите.

11 thoughts to “20-те най-лоши филма в живота ми – досега

  1. скоростта в скорост не беше ли 80 км/ч :))) присети ме за най-ужасния филм, който бях погребала дълбоко, дълбоко след мъчителни мъки 🙂 бойно поле земя….. бръх, настръхва ми тила и сега …. мисля, че този т.нар. филм има нещо общо с отвращението ми от живота:)))))))) а в края на класацията компания на сандлър може да прави другият сополест се „актьор“ от американските пайове и тем подобни. по-малкото братче на сандлър… в някакъв „филм“ с него се орезилява и де ниро ….

  2. Аз гледах Бойно поле Земя на видео, да преди 12 години още имаше видео 🙂 Верно! Джейсън Бигс прилича на Адъм Сандлър

  3. Такива класации винаги са много противоречиви. Ако сега гледаш филм правен преди 15 години усещането ще бъде съвсем различно. Светът се е променил много от тогава. Променил си се и ти. Ясно че голямото изкуство е вечно актуално, но това не значи че е честно филм правен за момента преди 20 години днес за бъде заклеймяван. Някой филм, който като хлапе те е впечатлил няма как да бъде „лош“. Независимо от трезвата преценка която би го направила „най-лош“ ако го гледаш за първи път днес.

  4. @6

    Схващам за какво говориш. Когато за първи път гледах Office Space 1999 – не ми хареса, но тогава бях студент. Днес (когато работя в офис) ми е любим 🙂

    Обратно, когато гледах Darkman 1999 ми се видя много як, но днес не мисля така. Ако не се сещаш за филма, ето нещо по-свежо – Avatar 2009, класически пример, за нещо, което предизвиква глобален фурор в годината, в която излиза, но след 2 – повечето ги е срам да си признаят, че дори са го гледали 🙂

    Това, за което говориш е естествено овехтяване, но и като при хората – има филми, които остаряват като галоши и такива, които го правят като катедрали.

    Повярвай ми, нямам никакви противоречия със себе си 🙂 Горните филми са галоши, още от създаването си 🙂

  5. 1. Защо сте забравили филма Ace Ventura. Това е филм, който не би трябвало да съществува.
    2. Защо пък Коледата невъзможна да е лош филм. Гледал съм го 3 пъти и все ми е бил интересен.
    3. Надявам се,че снимката с постери на филми не означава, че тези от снимката са лоши, защото полицейска академия и Спри или мама ще стреля са едни от най – добрите комедии.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *