10 неща, които научихме от SO Academy 2013

SO Academy се проведе в рамките на фестивала за независимо американско кино SO Independent (24 октомври – 3 ноември). Ние бяхме на срещата с филмовия концепт артист и илюстратор Владимир Тодоров и на презентацията на художника на визуални ефекти Любомир Христов.

Ето какво споделиха те от тяхната работа.

_______________________________________________


1. Джоан Роулинг иска артистите да рисуват героите й така, както тя ги е нарисувала в съзнанието си

Знаем, че добрият текст е в основата на хубавите филми. Но Джоан Роулинг иска повече. Авторката на поредицата за Хари Потър не оставяла концепт артистите да работят сами, докато тяхната визия за героите не съвпаднела с нейната. Така например кентавърът, според нея, е трябвало да бъде секси италиано. Художниците са го направили, за да и угодят, но „за щастие“ (според Владимир Тодоров) след това са върнали по-чудовищният образ на героя.

 

_______________________________________________


2. Том Ханкс е The Polar Express 2004

Том Ханкс изпълнява по-голямата част от ролите в The Polar Express 2004 – на момчето, бащата, кондуктора, Хобо, Скрудж и Дядо Коледа. Филмът на Земекис е първият, в който се използва motion capture технологията за анимация. Тук обаче тя още не е била развита. Лицата изглеждат „дървени“, а очите не са добре синхронизирани.

_______________________________________________


3. Disney са купили правата за филм върху The Moon Rock, но в последния момент са се отказали

През 2007 г. Владимир Тодоров написва и нарисува книгата за момчето Елиът, което „заема“ парче лунен камък от дядо си и така започва неочаквано пътешествие. По време на създаването Тодоров впуска в приключение и своето въображение, като едновременно пише и рисува. Земекис харесва историята, Disney я купува, но в последния миг „нещо ги спирa“ да я реализират като филм. Но надежда все още има…

_______________________________________________


4. Очите на Тим Бъртън са широко отворени


Тези изцъклени големи очи са запазена марка на Тим Бъртън. Но той ги обича още по-големи. За да намалят карикатурния ефект, художниците често работят върху намаляването на размера им.

_______________________________________________


5. Най-добрите визуални ефекти са невидимите

За повечето от нас визуалните ефекти са мега разбиване, гигантски взривове, разрушителни чудовища, проникващи микроорганизми. Но дали е така? В Argo 2012 основна част от работата по визуалните ефекти е била да се изчистят климатиците по сградите, за да се постигне достоверният образ на Техеран през 80-те.

Argo 2012

_______________________________________________


6. Immortals е безсмъртна творба
Защото референции за стилистиката на филма са били картините на Караваджо, Леонардо и съвременен американски артист. Крайният резултат е „Любо Христов”.

image via: christovfx.com

_______________________________________________


7. Импресията с приказката от „Животът на Пи“ е отнела на Любо Христов 4 месеца.

Визуалните ефектите във филма на Анг Лий не са свързани само с тигъра. Спомняте си приказката, която разказва момчето и планетарната импресия на индийкската митология. Разработването й е било важно за цялата атмосфера.

_______________________________________________


8. В Cloud Atlas 2012 визуалните артисти са помогнали и при кастинга на актьорите

Във филма един актьор играе много роли – от различни епохи, географски ширини и психологически профил. Затова кастингът е бил важен. Част от работата по визуалните ефекти е била да се възпроизведат предварително възможностите на всяко лице, за да се избере най-подходящият изпълнител на ролята.

Cloud Atlas 2012

_______________________________________________


9. Ню Йорк е Ню Орлеанс

Повечето филми, действието на които се развива в Ню Йорк или Лос Анджелис, се снимат в Ню Орлеанс. Едната причина са данъчни облекчения. Другата е, че след 11 септември снимките с хеликоптер над Ню Йорк се приемат като заплаха за националната сигурност.

_______________________________________________


10. Големите студиа работят за Китай

Най-големият пазар на комерсиално американско кино в момента е Китай. Ето защо азиатските герои във филмите е препоръчително да не са лоши. За нас остава да търсим лоши китайци в независимото кино и сериалите.

Благодарим ти, SO Indеpendent!

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *