Честито, мразя те! Големите актьори – един за друг

Джоан Крофорд и Бети Дейвис

Враждата между Бети Дейвис и Джоан Крофорд e легендарна – над 40 години зложелателство, ежби и неприязън.

Но преди да споделим какво са говорили една за друга – вижте няколко по-меки примера.

________________________________________________


Джон Уейн за Кларк Гейбъл:

True Grit 1969 / Gone with the Wind 1939

 

„Гейбъл е идиот. Знаете ли защо е актьор? Това е единственото нещо, което е достатъчно умен, за да прави.“

________________________________________________


Марлон Брандо за Джеймс Дийн:

A Streetcar Named Desire 1951 / Rebel Without a Cause 1955

 

„Изглежда г-н Дийн носи миналогодишния ми гардероб и използва миналогодишния ми талант.”

________________________________________________


Ричард Бъртън за Марлон Брандо:

The Robe 1953 / The Godfather 1972

 

„Марлон тепърва трябва да се научи да говори. Трябваше да се роди преди две поколения, за да играе в нямото кино.“

________________________________________________


Антъни Хопкинс за Шърли Маклейн:

The Silence of the Lambs 1991 / Downton Abbey 2010-

 

„Тя беше най-противната актрисата, с която някога съм работил.“

________________________________________________


Джон Гилгуд и Лорънс Оливие…

Julius Caesar 1953 / Hamlet 1948

 

Сър Антъни Хопкинс разказва, за отношенията между сър Лорънс Оливие и сър Джон Гилгуд. Гилгуд не понасял начина, по който Оливие рецитира Шекспир, опитвайки се да го модернизира. Един ден, той казал на Хопкинс: „Харесваш ли Лари? Ужасно вулгарен е. Приятен актьор е, но мисля, че е ужасно вулгарен. Рецитира като картечница”.

________________________________________________


Джон Гилгуд за Ингрид Бергман:

The Elephant Man 1980 / Gaslight 1944

 

„Ингрид Бергман говори пет езика и не може да играе на нито един от тях”.

________________________________________________


Лорънс Оливие за Мерилин Монро:

„Тя беше кучка”.

The Prince and the Showgirl 1957

 

Оливие изпитвал откровена омраза към Монро. Той смятал, че е лишена от талант, че е груба и разглезена, мнение което се затвърдило на снимките на единствения им общ филм The Prince and the Showgirl 1957 (Принцът и танцьорката). Монро закъснявала, не си знаела репликите, прекъсвала сцените и унижавала екипа.

________________________________________________


Уолтър Матау към Барбра Стрейзънд…

…по време на снимките на Hello Dolly! 1969 (Здравей, Доли): „Имам повече талант в пръднята си, отколкото ти имаш в цялото си тяло.“

 

Hello Dolly! 1969

 

Уолтър Матау за Барбра Стрейзънд:

„Бих искал отново да работя с Барбра Стрейзънд. В нещо подходящо, например „Макбет“ „.

________________________________________________


Оливър Рийд за Джак Никълсън:

Gladiator 2000 / The Shining 1980

 

„Никълсън? Що се отнася до мен, той е оплешивяващо джудже.”

________________________________________________


София Лорен за Джина Лолобриджида:

Houseboat 1958 / The Hunchback of Notre Dame 1956

 

„Индивидуалността на Джина е ограничена. Тя е добра, само когато играе селянки, но е неспособна да изиграе дама.“

________________________________________________


София Лорен за Джейн Мансфийлд:

„Страхувах се, че зърната й ще паднат в чинията ми”.

София Лорен и Джейн Мансфийлд 1957

 

Историята на тази снимка от 1957 e банална. София Лорен организирала парти, по случай пристигането си в Холивуд. Мансфийлд била известна с това, че взима на абордаж публични събития, за да привлече вниманието на медиите към себе си. Тя дошла последна, директно се насочила към масата на домакинята и… хакнала цялата вечер с тази прелестна снимка.

________________________________________________


Ричард Харис за Майкъл Кейн:

Gladiator 2000 / The Dark Knight Rises 2012


„Дебел, пръдлив, 62-годишен празнодумец. Майстор на тривиалното, маскиран като гуру, който пробутва огромните си недостатъци като благочестиви добродетели“.

________________________________________________


Ава Гарднър за Мия Фароу и Франк Синатра:

Ава Гарднър / Мия Фароу и Франк Синатра по време на сватбата им 1966

 

„Винаги съм знаела, че Франк ще си легне с момче.“

________________________________________________


Шарън Стоун за Гуинет Полтроу:

Basic Instinct 2 2006 / Great Expectations 1998


„Тя е твърде млада и живее в разреден въздух. Мисля, че не й достига кислород”.

________________________________________________


Катрин Хепбърн за Шарън Стоун:

Woman of the Year 1942 / Basic Instinct 1992

 

„Една актриса достига ново дъно, когато трябва да се чудим какво има между ушите си, вместо какво има между краката си.”

________________________________________________


Конфликтът между Бети Дейвис и Джоан Крофорд започва по библейски причини. Когато Бети стартира кариерата си, тя е изпълнена със завист, заради успехите – филмови и сексуални, на  Джоан, особено аферата й с Кларк Гейбъл. През 1935 Крофорд решава на игра да открадне партньора на Бети – малко известен актьор, в когото тя била влюбена. Кроуфорд не просто успява, a дори се омъжва за него.

Двете се мразят неистово до смъртта си. Кратко примирие има на снимачната площадка на единствения им филм What Ever Happened to Baby Jane? 1966 (Какво се случи с Бейби Джейн?)

________________________________________________


Бети Дейвис за Джоан Крофорд:

 

Бети Дейвис / Джоан Крофорд

„Джоан Крофорд? Не бих седяла на тоалетната й чиния!”
„Джоан Крофорд — първият случай на сифилис в Холивуд”.
„Не бих се изпикала върху Джоан Крофорд дори, ако е в пламъци”.
„Тя е спала с всички мъже звезди на MGM студио с изключение на… Ласи”.
„Защо играя кучки толкова добре? Може би, защото самата аз не съм кучка. Може би затова госпожица Крофорд винаги играе дами”.
„За мъртвите или добро, или нищо… Джоан Крофорд умря. Това е добро”.

________________________________________________


Джоан Крофорд за Бети Дейвис:

Джоан Крофорд / Бети Дейвис

„Бети би играла всичко, докато си мисли, че някой я гледа. Аз съм по-взискателна към ролите си.”
„Госпожица Дейвис винаги крие лицето си с много грим. Тя го нарича „изкуство”. Други могат да го нарекат „камуфлаж” – прикриване на липсата на каквато и да е истинска красота”.
„Аз не мразя Бети Дейвис, въпреки че пресата иска да го правя. Аз я презирам. Не виждам кака успя да изгради кариера базирана на маниерничене, вместо на истинско актьорско майсторство. Тя е фалш, но явно публиката харесва такива неща”.

________________________________________________


И накрая…

Стърлинг Хейдън за Джоан Крофорд:

 

The Asphalt Jungle 1950 / The Women 1939

 

„Няма достатъчно пари на света, които да ме накарат да работя отново с Джоан Крофорд. A аз обичам парите”

 

Свързана публикация: Големи режисьори хейтят големи режисьори

Една мисъл по темата “Честито, мразя те! Големите актьори – един за друг

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *