Сикарио

Sicario 2015

Ако трябваше да напиша рекламно изречение за Sicario 2015 (Сикарио), то би било: Направен от Денис Вилньов, режисьорът без слаб филм в кариерата си.

Освен талантлив Вилньов очевидно е и умен режисьор. Филмите му са мислени и умело направени. На такива хора се дава черен колан. Нямам търпения да видя прочита му на новия Blade Runner.

Sicario 2015

Sicario 2015 има няколко мащабни кадъра, които са за книга, за лекция, за – „Виж, ето това е киното” разговор.

Хуарес привечер, пред вас като на длан е целият град. Oт едната страна се чуват изстрели, на друго място избухва бомба, другаде блести пожар. Малки полицейски светлини пъплят по пътя, огрян от стотици, хиляди прозорчета на къщи. Градът е актьор. Fucking brilliant!

Sicario 2015

Геният на Sicario 2015 е зад завесата, това е Роджър Дийкинс – любимият кинематограф на братята Коен. Той извайва филма, чрез светлина и тъмнина. Истинско е. Там сте. Когато е задушно и вие нямате въздух, когато се стъмва и вас ви е страх. Когато стигнете до Хуарес, градът ви поглъща като Левиатан. Очаквам Оскар номинация.

Актьорите

Бенисио Дел Торо – без никакъв спор и съмнение, е валякът на Sicario 2015.

Sicario 2015

Систематично и безмилостно асфалтира всяка сцена. Без да крещи, без да вика, без да се мръщи или ръкомаха. Той изгражда образа на тайнствен вълк единак. Най-добрата роля в скорошната част от кариерата му.

Sicario 2015

Джош Бролин е убедителен като мъж преживял всичко. Едновременно твърд професионалист и небрежен непукист по джапанки.

Sicario 2015

В края на филма Емили Блънт създава потресаващ капитан Филипс/Том Ханкс момент. Става ви и гадно, и гневно, и тъжно, и мрачно, и страшно, и безпомощно. Въпреки нейните качества мисля, че за тази роля трябваше да изберат американска актриса.

Sicario 2015

Това е една от двете слабости на филма, ако има такива изобщо. Героинята на Блънт – агент Кейт Мейси, има потенциал да стане новата Кларис Стърлинг. Силна жена, идеалист – почти новобранец, захвърлена в злокобен свят, граничещ с ада. С подобни герои се печели Оскар. Въпреки чорлавата коса и изпотените евтини фланелки Блънт изглежда твърде аристократично-английски за мястото и ситуацията.

Sicario 2015

Сценарият е незадълбочен. С Rozix сме на едно мнение – начало е много силно, даже отлично. Седите на тръни и не можете да отместите поглед. Постоянно очаквате нещо да се случи дори, когато героите са на място, на което нищо не може да се случи. Дори, когато някой от тях казва: „Спокойно. Тук няма да се случи нищо” – пак очаквате да се случи.

Но в средата филма се чупи или поне увяхва за миг, забавя се, изкълчва глезен. Историята е твърде обичайна и бива изнесена до разтърсващия си финал от мускулите на режисьора и кинематографа.

Мнението ми в едно изречение:

Жесток, горчив и страховит трилър заснет за 6-ца, по сценарий за 4-ка.

 

Свързани публикации:

Enemy 2013

 

P.S. Друга потенциална номинация – Оскар за оригинален саундтрак

11 мисли по темата “Сикарио

  1. С удоволствие следя ревютата ви! Харесват ми, че са кратки, ясни и без излишности (макар и нарядко). Между другото, някъде по назад бяхте опреличили актьорската игра на Блънт като сварен ориз или нещо подобно, да разбирам, че мадамата има подобрение?. :)

  2. Със сигурност има подобрение. Емили се разви по невероятен начин от роли на рецепционистки и принцеси, до Edge of Tomorrow 2014 и Sicario 2015. Сигурен съм, че ще вземе Оскар, въпросът е не дали, а кога.

  3. Моля ви, пишете малко по грамотно за кино. Кинематограф е апарата който да изобретили братя Люмиер. Ако превеждате от английски – Director of Cinematography (или накратко Cimetographer) значи оператор.

  4. Благодаря, за забележката. Известно ни е, че кинематограф е апарат за прожекции и проявяване. Нещо, за което сме писали в пост за братята Люмиер. Използваме английската дума, защото тя обозначава повече неща. Киметографът често пъти отговаря за осветелнието, което на български е „осветител“, може да е Директор фотография, а също да отговаря за цветовите корекции… и други неща, които са извън умението да „оперираш“ с камера. Затова има думата „кинематография“, за да индикира изкуството и техниката за създаване на кино… и обозначава хора, които правят кино.

    Когато използваме думата „оператор“ – Camera operator/ cameraman / camerawoman – хората по-често си представят оператор от нямото кино, видео или новинарски оператор – някой, който държи камерата в посоката, която му каже режисьорът.

  5. От третият опит успях да го гледам (на предните два нямаше достатъчно хора за прожекция). :)
    Моето мнение се препокрива с вашето, но не съм съгласен за кака Емили – смятам, че стоеше много добре. Сценарийчето е твърде банално(което леко го очаквах), но за сметка на това пък е заснет невероятно. Само дето ми дойде твърде мрачен, ама кво да правиш.
    С две думи – Вилньов е пич. :)
    След филма снощи се замислих за филмите му, и ми направи впечатление нещо, което сигурно е случайно, но е любопитно.
    Във всичките му филми децата(или нещо свързано с тях) са движеща сила в историята, освен в „Polytechnique“, но за сметка на това той завършва с изречение, в което героинята казва как, когато има дете ще го научи да обича. В „Un 32 août sur terre“ хванаха пътя(пустинята) за да правят дете. В „Maelström“ (след къртещата риба) :) имаме адски въздействаща сцена с аборт. В „Enemy“ страха на героя от това жената да го оплете в мрежата си с хлапе. А в „Incendies“ и „Prisoners“ нещата изцяло се въртят около „децата“, докато в последния „Sicario“ мотивацията на героя пак идва от там.
    Мда, може и да търся под вола теле(дете). :)

  6. Внимание! Spoilers
    Все си мечтая за филм със страхотен финал. Не им се получава, дори при най-добрите често последните 10-15 минути са пълна скръб. Няма да се оплаквам от този, не беше твърде патетичен, нито с развят американски флаг. Би ми харесало повече ако филма свърши със сцената на семейната вечеря, или ако поне след това я беше застрелял.
    А Емили Блънт обърна отношението ми няколко пъти, в началото много ми хареса, после постепенно образа и олекна, а накрая ми се стори излишен. Може пък да е бил търсен ефект на сценаристите.

  7. @Katrix

    Все още смятам, че най-силната й роля (от тезки, които съм гледал) е в Edge of Tomorrow – там е kick-ass. А тук на места си мислех: „Я, това е младата кралица Виктория“, но само на места :) Образът й можеше да е по-силен…

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *