THE BOYS are back in town

The Boys 2019-

The Boys 2019- (Момчетата) се завръща за втори сезон през септември. Това е пост за него и други подобни продукции, ако сте жадни за тях.

Сериалът на Amazon е по едноименния комикс на Гарт Енис, илюстриран от Дарик Робъртсън, който излиза в периода 2006-2008.

Историята следва малък отряд от бивши агенти на ЦРУ, неофициално известен като „Момчетата“, чиято мисия е да разследват супергероите. Работата им води до конфронтация и великолепни изблици на насилие.

The Boys 2019- се развива в реален свят, в който супергероите са част от ежедневието. Концепцията, както ще видим, не е оригинална. Силата е в изпълнението. The Boys 2019- разчита на хипербола, сатира, сарказъм и цайтгайст коментари.

Justice League 2017 / The Boys 2019-

Супергероите са клонинги на DC и Marvel вселените, но пречупени през мракобесен реализъм и нихилизъм.

Те имат нечовешки сили, но напълно човешки души. Представете си Супермен и Флаш, но инфантилни, разглезени, страдащи от божествен комплекс. Представете си герои, които са жестоки, извратени, наркомани, сексомани, откровени глупаци.

The Boys 2019-

Те биват управлявани от медийна корпорация, която ги продава така, както Nike продава Майкъл Джордан или Леброн Джеймс. Има реклами, риалити програми, фейк документалистика, живи включвания в новините, играчки, храни, напитки, линия маратонки.

Всеки герой си има рейтинг, за който се грижи агент и ПР мениджър. Вдъхновяващите речи се пишат от екип сценаристи, а костюмите се правят от дизайнери. Ефектът над аудиторията се мери от big data нърдове. Градовете се състезават, за да привлекат поне един „суп“ – за лице на метрополиса. Така, както го правят в реалността, когато искат да имат отбор по американски футбол или баскетбол. Супергероите са бизнес за милиарди. Там, където има милиарди, има и корупция.

The Boys 2019-

Първи сезон предлага добър сценарий, отлични ефекти и актьорска игра на ниво. Звездите – поне за мен, са Карл Ърбан, който е в ролята на Били Бъчър – лидерът на „Момчетата“ и Антъни Стар, който е Хоумлендър, най-суперският супергерой. Характерът е смесица от Супермен и национализма на Капитан Америка. Амалгама от себичност, самовлюбеност, високомерие, деспотизъм и чист садизъм.

Това са няколко идейни братя и сестри на The Boys 2019-, които можете да гледате като алтернатива, гарнитура или десерт.

Watchmen 2009 (Пазителите)

Филмът е базиран на Watchmen на Алън Мур и Дейв Гибънс, чиято първа публикация е от 1986. Първият комикс, който печели литературна награда Hugo. Влиза в дузина класации за романи, включително топ 100 на списание Time. Променя целия жанр.

Watchmen – корица / Watchmen 2009

Идеята на Мур – да вкара свръхчовеци в реалистичен свят, е творчески отговор на въпроса: „Кой ще ни пази от самите пазачи?“ Въпрос, който задава Ювенал. Въпрос актуален и днес. Властта, свободната воля, компромисът, йерархията, авторитаризмът са основни теми.

Героите на Мур – подобно на тези в The Boys 2019-, имат човешки души, изпитват страх, суета, даже страдат от импотентност. Изправени са пред действителни проблеми: Студената война, бедност, корупция. Мур е изненадан от ефекта на работата му и фактът, че този мрачен поглед към жанра стартира цяла поредица от подобни творби.

Watchmen 2009 на Зак Снайдър не e мотамо по комикса, така печели презрението на Алън Мур, но според мен е най-добрият филм на режисьора.

The Tick 2017-2019

По същото време, когато Алън Мур създава категорията – супергерои в реалистичен свят, 18-годишният Бен Едлунд създава The Tick – Кърлежът. Първо излиза като комикс – през 1986, а през 1994 става анимационен сериал.

The Tick – корица / The Tick 2017-2019

The Tick е сюрреалистична пародия на жанра. В първия си вариант героят бяга от психиатрия и реално е луд. Това е тийнейджърска подигравка с абсурдни герои и злодеи, повечето от тях пародии на популярни герои. Светът на The Tick е нонсенс.

ТВ сериалът – в главната роля е Питър Серафинович, не може да предаде хумора, духа и делириума на анимацията. Прилича – заради ниския си бюджет, на телевизионния Батман с Адам Уест, от 60-те години на миналия век.

Unbreakable 2000 (Неуязвимият)

Един от любимите ми филми със супергерои – атмосферен, оригинален, интригуващ.

Unbreakable 2000

Според Тарантино Брус Уилис прави най-добрата роля в кариерата си. Куентин определя филма като шедьовър, защото борави отлично с митологията. Задава въпрос, който никой преди това не е задавал: Какво щеше да се случи, ако Супермен е реалност, но самият той не знае, че е Супермен?

М. Найт Шаямалан направи трилогия по тази си идея. Вторият филм – Split 2016 (На парчета) е не по-малко интересен, но последвалият го Glass 2019 (Стъкленият) бе разочарование.

Hancock 2008 (Ханкок)

Това е филм, който сякаш е по комикс, но не е.

Hancock 2008

Идеята за Ханкок, супергерой алкохолик и гадняр, е от 90-те години. Циркулира като филмов сценарий почти две десетилетия, преди да бъде реализирана от Уил Смит. Пример за пропиляна отлична идея. Сценарият работи, до към първите 30-40 минути.

Super 2010 (Супер)

Е черна комедия-драма на Джеймс Гън, която разказва за невзрачен мъж, изоставен от красивата си жена. За да си отмъсти на злото в света, той решава да стане супергерой. Въоръжен с тръбен ключ и самоделни бомби, той започва да раздава справедливост.

Super 2010

За мен филмът е по-скоро пропуск, отколкото десетка, но има горещи почитатели и дори е сред култовите за 21 век.

Kick-ass 2010 (Шут в г*за)

Писали сме за Kick-ass 2010, по едноименния комикс на Марк Милър и Джон Ромита – първа публикация 2008.

Kick-ass – корица / Kick-ass 2010

Дейв Лизевски е смотан гимназист, който след катастрофа е „дарен“ с няколко метални кости и висок праг на болката. Дейв мечтае да стане супергерой. Той си скалъпва униформа – от водолазен костюм, излиза на улицата и… става звезда в социалните мрежи. Филмът е коктейл от екшън и комедия, който следва комикса, но разчита и на шеметния визуален стил на режисьора Матю Вон. Продължението от 2013 е на друг режисьор и бе сред най-лошите филми за годината.

Апропо, създателите на Super 2010 – за който писахме по-горе, са обвинени в плагиатство, но еднаквостта в историите е съвпадение.

Chronicle 2012 (Хроники)

Кръстоска между историите за супергерои, научна фантастика и „Кери“ на Стивън Кинг.

Chronicle 2012

Chronicle 2012 е направен с $12 милиона, но качествата му са съизмерими с продукции, които струват десет пъти повече. Реалистичният му свят е по-увлекателен от комерсиалните, пластмасови вселени, обитавани от наблъскани със стероиди и опаковани в латекс юнаци.

Brightburn 2019 (Жив огън)

Сатира на мита за Супермен и особено версията, която разказва Зак Снайдър в Man of Steel 2013 (Човек от стомана).

Brightburn 2019

Какво би станало, ако Супермен е 12-годишно… дете? Ще стане оригинално – филм на ужасите със супергерой. Има нещо от „Повелителят на мухите“ на Уилям Голдинг, има нещо от The Omen 1976 (Поличбата) на Ричард Донър. Главният герой – Брандън, спокойно можеше да попадне в класацията ни за най-ужасяващи филмови деца. Идеята е интересна, но уви – потенциалът пропилян.

Shazam 2019

Сред подобията на The Boys 2019- трябва да споменем трилогията за Батман на Кристофър Нолан и Joker 2019 (Жокера), заради навъсения реализъм. Deadpool 2016 (Дедпул) и Shazam 2019 (Шазам), заради сарказма и повсеместната непочтителност.

Свързани публикации:

Как биха гласували любимите ви супергерои?

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *