Skip to main content

6 дразнителя в модерното кино

Office Space 1999
Office Space 1999

3D-то

3D-то трябваше да направи филмите красиви и интересни, но най-често ги прави по-гадни и шумни, отколкото биха били без него. Първият триизмерен филм е от 1915, а златната ера на 3D киното е преди 60 години. Днес 3D може да е извинение за по-високи цени на билетите, но не и за липсата на качествен сценарий.

Както казва Марк Порций Катон: „3D-то требва да умре“.

HD или не знам точно коя е дигиталната простотия, която кара филмите да приличат на сапунени опери

Искам филмът да е сниман на филм. Не искам да виждам, че Джони Деп не се е избръснал добре. Аз мога да имам остатъчни косъмчета под лявата ноздра, той – не. Не искам диваците от Apocalypto 2006 (Апокалипто) да са заснети като за новините на БНТ, това няма да ги направи по-документални.

Гледа ми се кино, a не риалити!

Пияната камера

Докато сме на темата за псевдодокументалистиката – не мразите ли люшкащата се камера? Този ефект трябваше да е останал в 1980, но не е, затова предлагам с билета да получаваме и торбичка за повръщане с таблетка кокулин.

Супер забавен каданс, който изведнъж се забързва

Resident Evil: Afterlife 2010
Resident Evil: Afterlife 2010

Вместо да бъде сниман с „нормалните“ 24 кадъра в секунда филмът се снима с 60 или 92 кадъра в секунда – така постигате визуална манипулация на времето. Не знам кой го започна… май беше The Matrix 1999 (Матрицата), но вече има филми, чиято „идея“ е тази техника – и нищо повече.

Използване на едноцветен филтър

The Wizard of Oz 1939

Какво стана с цветовете?!

One Hour Photo 2002

Къде отидоха?

Amelie 2001

Какво не им харесвате?

The Last Emperor 1987
The Last Emperor 1987

Защото днес повечето режисьори снимат филмите си през набора от филтър-ефекти налични в маковете им? Гррррррр….

Traffic 2000

Стивън Содърбърг използва синя и жълта бленда, за да ни покаже разликата между пресметливия, студен Ню Йорк и спеченото, безизходно Мексико, но когато всички започнат да го правят – става сиво. Днес можете да познаете какво ще се случи само по цвета на филма от трейлъра.

Ако е синкаво, значи ще има ужаси.

Ако е зелено, житейска драма, брат.

Телевизията

Защото открадна всички добри сценаристи и сега кинофилмите (в най-добрия случай) приличат на епизод от касов ТВ сериал.

Breaking Bad
Breaking Bad

С това приключва нашето post mortem за днес.

One thought to “6 дразнителя в модерното кино”

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *