Анимационната антология се завърна с 8, а не 18 епизода. Подреждам ги по низходящ ред на харесване. Обещавам, че няма да издам решаващи моменти от сюжетите.
Защо втори сезон на LOVE, DEATH + ROBOTS е наполовина не е ясно. Според едни източници Netflix разделя на две проекта, за да има контент и за началото на 2022. Според други има бюджетни ограничения. Според трети виновен е COVID-19 и затварянето на повечето студия. Каквото бог дал.
Втори сезон няма попадения като Beyond the Aquila Rift – анимация, която ще запомните и има потенциал да стане филм. Също, почти липсват неочакваните обрати, които доминираха първи сезон. Например в Sonnie’s Edge имаше двойна изненада.
Ако слеем двата сезона, повечето нови епизоди ще са в долната половина на класацията. Качеството на анимацията обаче не е западнало, както би могло да се очаква. Получавате визуално първокачествен продукт.
Pop Squad
Е анимация на Blur Studio. Ergo, няма как да е слаба. Потапяме се в дистопичен Блейд Рънър-свят. В него богатите – чрез технологии, са постигнали безсмъртие. Хората са на по 200-300 години. Раждането на нови е забранено и се наказва със смърт.
Главният герой е тихо ченге-екзекутор, който трябва да убива новородените. Сценарият е на фантаста и носител на множество награди в жанра Паоло Бачигалупи. Това е единствената достатъчно дълбока история, че да може да стане филм или сериал.
Snow in the Desert
Е втората история, посветена на безсмъртието. Автор е ветеранът фантаст Нийл Ашър.
Артистите на Unit Image искат да докажат, че са по-добри от Blur. От това печелят зрителите. Анимацията е образцова и свръхреалистична, екшънът е най-добрият в сезона. Единственият епизод, чиято „врътка“ ме изненада в края.
All Through the House
Най-краткият епизод – само 7 минути. Визуален виц, базиран на „Какво, ако?“.
Какво, ако по Коледа послушните деца не си легнат, а изчакат Дядо Коледа? Какво, ако Дядо Коледа не е пухкавия старец от рекламите на Coca Cola, а е нещо друго? В студио Blink работят циници и фенове на черния хумор, и аз нямам нищо против.
The Drowned Giant
Сюрреалистичен прочит на приключенията на Гъливер в страната на лилипутите. Голото тяло на колосален млад мъж е изхвърлено на брега на британско градче. Хората се скупчват – като пред останките на кит.
Сценарист е любителят на провокацията Джеймс Балард. Режисьор е Тим Милър, но спокойно би могъл да е Дейвид Кронънбърг. Не видях роботи, но само за 14 минути филмът преминава през множество сериозни теми. Бизаро-хуманизъм и анимационно Memento mori.
Ice
Ни изпраща на пуста, заледена планета, която е населена с хора. Част от тях са ДНК тунинговани – по-бързи, по-силни, по-сръчни. Главният герой е „екстро“ – напълно естествен.
Простотата на историята ще ви помогне да я запомните най-бързо. Анимацията на Passion Animation Studios е артистична и ме накара да си спомня най-добрите проекти на Генди Тартаковски.
The Tall Grass
Всеки епизод на LOVE, DEATH + ROBOTS се стреми да има любов, смърт и робот. Не успях да засека две от тези три неща в сценария на Джо Лансдейл. Нямаше любов и със сигурност не видях робот, ако парният локомотив не се брои.
Епизодът е силно повлиян от „Във високата трева“ на Стивън Кинг и творчеството на Хауърд Лъвкрафт. В Axis Animation очевидно работят талантливи аниматори, но това не е достатъчно.
Automated Customer Service
Попадаме във футуристична Албена, слънчев курорт за пенсионери. Анимацията на Atoll Studio е „пиксарска“, характерите са с комично хиперболизирани глави.
Историята е кръстоска между WALL·E 2008 (УОЛ-И), I, Robot 2004 (Аз, роботът) и прахосмукачка Roomba. Епизодът е смешен, макар да е „най-детския“, разчита на класически анимационни скечове.
Life Hutch
Най-слабият епизод – според мен, е напомпан със знаменитости. Сценарист е Харлан Елисън. В главната роля е Майкъл Б. Джордан.
Техническото изпълнение е разкошно – отново на Blur. Историята е за пилот, който катапултира – след космическа битка, на необитаема планета. Добира се до аванпост или спасителен заслон, в който го очаква робот. Историята се усеща ненужно разтеглена, макар да е 14 минути. Този епизод леко ме разгневи, защото концепцията на робота преповтаря AMEE (Autonomous Mapping Exploration and Evasion) от Red Planet 2000 (Червената планета). Може да е homage, може да е направена от същия артист, няма значение – подразни ме.